Welcome
Login

Heb je buiten PuppyPlaats een aanbetaling gedaan en vermoed je slachtoffer te zijn van fraude?

Hoe PuppyPlaats kan helpen

BELANGRIJK: Houd er rekening mee dat je op eigen risico transacties aangaat met een andere gebruiker van deze site. Gebruik altijd de aanbetalingsservice van PuppyPlaats om fraude te voorkomen.

In onze checklist met koopadvies bieden we gedetailleerde richtlijnen over wanneer het gepast kan zijn om een aanbetaling te doen. Je vindt de checklist ook onderaan elke advertentiepagina. We begrijpen echter dat er soms problemen zijn tussen kopers en verkopers waar je geen controle over hebt. We zullen in deze omstandigheden helpen bij het oplossen van geschillen, maar kunnen niet garanderen dat je je verschuldigde geld terugkrijgt.

Neem contact op met je bank

We zullen je adviseren om in eerste instantie contact op te nemen met de bank of dienst die is gebruikt om de betaling te versturen en hen te vragen te helpen om een terugbetaling aan te vragen, aangezien PuppyPlaats niet betrokken is bij een van de transacties.

Als dit niet helpt, kunnen we namens jou een bericht doorsturen, alleen als je daartoe opdracht heeft gegeven, met het verzoek rechtstreeks contact met je op te nemen om de kwestie op te lossen. In veel gevallen wordt het probleem in dit stadium opgelost.

Verdere stappen om het probleem op te lossen

Als ze op dit moment echter niet de door je gevraagde informatie kunnen of weigeren te verstrekken, raden we je aan dit te bespreken met de fraudehelpdesk of politie. We kunnen deze instanties de details verstrekken die we in onze database hebben, indien nodig en als zij deze gegevens bij ons opvragen.

We vragen je duidelijk aan te geven welke contactgegevens je graag aan de andere partij wilt doorgeven als vorm van toestemming voor ons voor het verzenden van de relevante informatie.

Om ervoor te zorgen dat aanbetalingsfraude volledig kan worden beoordeeld, zouden we het zeer op prijs stellen als je een van de volgende informatie zou kunnen verstrekken die relevant kan zijn voor je klacht.

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Kopie van de originele advertentielink(s) - zelfs als de advertenties nu zijn gesloten, kan de informatie worden gevonden in je browsergeschiedenis
  • Eventuele aanvullende advertentielinks van onze of een andere website waarvan je denkt dat ze met elkaar te maken hebben
  • Kopieën van correspondentie tussen jou en de verkoper
  • Details van alle contactgegevens die je van de verkoper hebt gekregen, inclusief telefoonnummer, e-mailadres, adres enz. - dit is erg belangrijk bij het lokaliseren van de advertentie/het account als je de advertentielink niet kunt ophalen
  • Kopie van eventuele bezichtigings-/aanbetalings-/dek-/verkoopovereenkomst
  • Kopie van alle documenten die zijn verstrekt op het moment van verkoop/aanbetaling/dekken/het dier mee naar huis nemen
  • Kopie van elk ondersteunend dierenartsrapport
  • Bevestiging van gedane betaling

Als je meer hulp nodig hebt

Als dit artikel je vraag niet beantwoordt, kun je natuurlijk contact met ons opnemen door op de onderstaande knop te klikken:

Contact 

Did you find it helpful? Yes No

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.