Welkom
Inloggen

Veelvoorkomende technische problemen en hoe deze op te lossen

Problemen in verband met browser caching

Sommige problemen kunnen te maken hebben met je cache en browserinstellingen. Neem de volgende stappen voordat je contact opneemt met support om te zien of het probleem al opgelost kan worden:

  1. Leeg de cache in je prowserinstellingen
  2. Gebruik een alternatieve browser
  3. Controleer of er Adblocking software wordt gebruikt op je PC/Laptop

Als het probleem niet is opgelost, geef ons dan de relevante informatie over het apparaat en de gebruikte browsers en, als er Adblock-software wordt gebruikt, de naam van het programma dat je momenteel gebruikt.

Hoe je je cache kunt wissen

Om de menu's in je browser te openen waarmee je je cache, cookies en geschiedenis kunt wissen, moet je ervoor te zorgen dat de browser open en geselecteerd is en op Ctrl-Shift-Delete (Windows) of Command-Shift-Delete (Mac) drukken. Als dit niet werkt, volg dan de instructies hieronder.

Chrome

  1. Voer in de browserbalk in:
     chrome://settings/clearBrowserData
  2. Klik boven in het venster "Browsegegevens wissen" op Geavanceerd.
  3. Selecteer de volgende items:

    - Browsegeschiedenis

    - Downloadgeschiedenis

    - Cookies en andere sitegegevens

    - Gecachede afbeeldingen en bestanden
  4. Bovenin het menu bij "periode" kun je de periode kiezen waarvoor je de in het cachegeheugen opgeslagen informatie wilt wissen. Om je hele cache te wissen, selecteer je Altijd.

  5. Klik op Gegevens wissen.
  6. Sluit alle browservensters af en open de browser opnieuw.

Firefox

  1. Selecteer Geschiedenis, en kies voor de optie Recente geschiedenis wissen.

    Als de menubalk verborgen is, druk je op Alt om deze zichtbaar te maken.

  2. Selecteer in het drop-down menu Periode om te wissen, selecteer de gewenste periode. Om je hele cache te wissen selecteer je Alles.
  3. Klik naast "Details" op de pijl omlaag om te kiezen welke elementen van de geschiedenis moeten worden gewist; om je hele cache te wissen, selecteer je alle items.
  4. Klik op Verwijderen.
  5. Sluit alle browservensters af en open de browser opnieuw.

Microsoft Edge

  1. Klik rechtsboven op het pictogram Hub (ziet eruit als een ster met drie horizontale lijnen).
  2. Klik op het pictogram Geschiedenis (ziet eruit als een klok), en selecteer vervolgens Alle geschiedenis wissen.
  3. Selecteer Browsergeschiedenis, dan Cookies en andere sitegegevens, en dan Gecachede data en bestanden. Klik op Verwijderen.
  4. Nadat het bericht dat alles is verwijderd is verschenen, sluit je alle browservensters af en open je de browser opnieuw.

Internet Explorer 11

Opmerking: Op 12 januari 2016 heeft Microsoft de ondersteuning voor Internet Explorer-versies voorafgaand aan versie 11 beëindigd. Wij raden je ten zeerste aan te upgraden naar een nieuw besturingssysteem als je huidige systeem Internet Explorer 11 niet ondersteunt. Als je problemen ondervindt met Internet Explorer, controleer je of de compatibiliteitsmodus is uitgeschakeld.

  1. Klik tools icoontje (blauw/grijze tandwieltje)
  2. Klik op Safety (Veiligheid) , deze optie is ook beschikbaar in de 'command bar'
  3. Klik op Delete Browsing History (Browsergeschiedenis verwijderen)
  4. Selecteer Temporary Internet files and website files
  5. Klik op Delete. Je ziet een bevestiging onderaan het venster wanneer het proces is voltooid.
  6. Verlaat/beëindig alle browservensters en open de browser opnieuw. 

Opera

  1. Selecteer in het Opera menu Settings, dan Privacy & Security, en daarna Clear browsing data....
  2. In het dialoogvenster dat wordt geopend, selecteer je in het vervolgkeuzemenu "Obliterate the following items from:" The beginning of time.
  3. Selecteer het volgende
    - Browsing history

    - Download history

    - Cookies and other site data

    - Cached images and files
  4. Klik op Clear browsing data.
  5. Sluit alle browservensters af en open de browser opnieuw.

Safari 8 and later

  1. Selecteer in het Safari menu Clear History... of Clear History and Website Data....
  2. Selecteer het gewenste tijdvak en klik op  Clear History.
  3. Ga naar Safari > Quit Safari of gebruik Command-Q om de browser volledig af te sluiten/

Als je meer hulp nodig hebt

Als dit artikel je vraag niet beantwoordt, kun je natuurlijk contact met ons opnemen door op de onderstaande knop te klikken:

Contact

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.