Welkom
Inloggen

Heeft u buiten Puppyplaats een aanbetaling gedaan en vermoedt u slachtoffer te zijn van fraude?

Hoe Puppyplaats kan helpen

BELANGRIJK: Houd er rekening mee dat u op eigen risico transacties aangaat met een andere gebruiker van deze site. Gebruik altijd de aanbetalingsservice van Puppyplaats om fraude te voorkomen.

In onze checklist met koopadvies bieden we gedetailleerde richtlijnen over wanneer het gepast kan zijn om een aanbetaling te doen. U vindt de checklist ook onderaan elke advertentiepagina. We begrijpen echter dat er soms problemen zijn tussen kopers en verkopers waar u geen controle over heeft. We zullen in deze omstandigheden helpen bij het oplossen van geschillen, maar kunnen niet garanderen dat u het aan u verschuldigde geld terugkrijgt.

Neem contact op met uw bank

We zullen u adviseren om in eerste instantie contact op te nemen met de bank of dienst die is gebruikt om de betaling te versturen en hen te vragen te helpen om een terugbetaling aan te vragen, aangezien Puppyplaats niet betrokken is bij een van de transacties.

Als dit niet helpt, kunnen we namens u een bericht doorsturen, alleen als u daartoe opdracht heeft gegeven, met het verzoek rechtstreeks contact met u op te nemen om de kwestie op te lossen. In veel gevallen wordt het probleem in dit stadium opgelost.

Verdere stappen om het probleem op te lossen

Als ze op dit moment echter niet de door u gevraagde informatie kunnen of weigeren te verstrekken, raden we u aan dit te bespreken met de fraudehelpdesk of politie. We kunnen deze instanties de details verstrekken die we in onze database hebben, indien nodig en als zij deze gegevens bij ons opvragen.

We vragen u duidelijk aan te geven welke contactgegevens u graag aan de andere partij wilt doorgeven als vorm van toestemming voor ons voor het verzenden van de relevante informatie.

Om ervoor te zorgen dat aanbetalingsfraude volledig kan worden beoordeeld, zouden we het zeer op prijs stellen als u een van de volgende informatie zou kunnen verstrekken die relevant kan zijn voor uw klacht.

Welke informatie hebben we van u nodig?

  • Kopie van de originele advertentielink(s) - zelfs als de advertenties nu zijn gesloten, kan de informatie worden gevonden in uw browsergeschiedenis
  • Eventuele aanvullende advertentielinks van onze of een andere website waarvan u denkt dat ze met elkaar te maken hebben
  • Kopieën van correspondentie tussen u en de verkoper
  • Details van alle contactgegevens die u van de verkoper heeft gekregen, inclusief telefoonnummer, e-mailadres, adres enz. - dit is erg belangrijk bij het lokaliseren van de advertentie/het account als u de advertentielink niet kunt ophalen
  • Kopie van eventuele bezichtigings-/aanbetalings-/dek-/verkoopovereenkomst
  • Kopie van alle documenten die zijn verstrekt op het moment van verkoop/aanbetaling/dekken/het dier mee naar huis nemen
  • Kopie van elk ondersteunend dierenartsrapport
  • Bevestiging van gedane betaling

Als u meer hulp nodig heeft

Als dit artikel uw vraag niet beantwoordt, kunt u natuurlijk contact met ons opnemen door op de onderstaande knop te klikken:


Contact 


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.