Problemen in verband met browser caching
Sommige problemen kunnen te maken hebben met uw cache en browserinstellingen. Neem de volgende stappen voordat u contact opneemt met support om te zien of het probleem al opgelost kan worden:
- Leeg de cache in uw prowserinstellingen
- Gebruik een alternatieve browser
- Controleer of er Adblocking software wordt gebruikt op uw PC/Laptop
Als het probleem niet is opgelost, geef ons dan de relevante informatie over het apparaat en de gebruikte browsers en, als er Adblock-software wordt gebruikt, de naam van het programma dat u momenteel gebruikt.
Hoe u uw cache kunt wissen
Om de menu's in uw browser te openen waarmee u uw cache, cookies en geschiedenis kunt wissen, moet u ervoor te zorgen dat de browser open en geselecteerd is en op Ctrl-Shift-Delete (Windows) of Command-Shift-Delete (Mac) drukken. Als dit niet werkt, volg dan de instructies hieronder.
Chrome
- Voer in de browserbalk in:
chrome://settings/clearBrowserData
- Klik boven in het venster "Browsegegevens wissen" op Geavanceerd.
- Selecteer de volgende items:
- Browsegeschiedenis
- Downloadgeschiedenis
- Cookies en andere sitegegevens
- Gecachede afbeeldingen en bestanden Bovenin het menu bij "periode" kunt u de periode kiezen waarvoor u de in het cachegeheugen opgeslagen informatie wilt wissen. Om uw hele cache te wissen, selecteert u Altijd.
- Klik op Gegevens wissen.
- Sluit alle browservensters af en open de browser opnieuw.
Firefox
- Selecteer Geschiedenis, en kies voor de optie Recente geschiedenis wissen.
Als de menubalk verborgen is drukt u op Alt om deze zichtbaar te maken.
- Selecteer in het drop-down menu Periode om te wissen, selecteer de gewenste periode. Om je hele cache te wissen selecteer je Alles.
- Klik naast "Details" op de pijl omlaag om te kiezen welke elementen van de geschiedenis moeten worden gewist; om uw hele cache te wissen, selecteert u alle items.
- Klik op Verwijderen.
- Sluit alle browservensters af en open de browser opnieuw.
Microsoft Edge
- Klik rechtsboven op het pictogram Hub (ziet eruit als een ster met drie horizontale lijnen).
- Klik op het pictogram Geschiedenis (ziet eruit als een klok), en selecteer vervolgens Alle geschiedenis wissen.
- Selecteer Browsergeschiedenis, dan Cookies en andere sitegegevens, and then Gecachede data en bestanden. Klik op Verwijderen.
- Nadat het bericht dat alles is verwijderd is verschenen, sluit u alle browservensters af en opent u de browser opnieuw.
Internet Explorer 11
Opmerking: Op 12 januari 2016 heeft Microsoft de ondersteuning voor Internet Explorer-versies voorafgaand aan versie 11 beƫindigd. Wij raden u ten zeerste aan te upgraden naar een nieuw besturingssysteem als uw huidige systeem Internet Explorer 11 niet ondersteunt. Als u problemen ondervindt met Internet Explorer, controleert u of de compatibiliteitsmodus is uitgeschakeld.
- Klik tools icoontje (blauw/grijze tandwieltje)
- Klik op Safety (Veiligheid) , deze optie is ook beschikbaar in de 'command bar'
- Klik op Delete Browsing History (Browsergeschiedenis verwijderen)
- Selecteer Temporary Internet files and website files
- Klik op Delete. U ziet een bevestiging onderaan het venster wanneer het proces is voltooid.
- Verlaat/beƫindig alle browservensters en open de browser opnieuw.
Opera
- Selecteer in het Opera menu Settings, dan Privacy & Security, en daarna Clear browsing data....
- In het dialoogvenster dat wordt geopend, selecteert u in het vervolgkeuzemenu "Obliterate the following items from:" The beginning of time.
- Selecteer het volgende
- Browsing history
- Download history
- Cookies and other site data
- Cached images and files - Klik op Clear browsing data.
- Sluit alle browservensters af en open de browser opnieuw.
Safari 8 and later
- Selecteer in het Safari menu Clear History... of Clear History and Website Data....
- Selecteer het gewenste tijdvak en klik op Clear History.
- Ga naar Safari > Quit Safari of gebruik
Command-Q
om de browser volledig af te sluiten/
Als u meer hulp nodig heeft
Als dit artikel uw vraag niet beantwoordt, kunt u natuurlijk contact met ons opnemen door op de onderstaande knop te klikken: