Welkom
Inloggen

Veelvoorkomende technische problemen en hoe deze op te lossen

Problemen in verband met browser caching

Sommige problemen kunnen te maken hebben met uw cache en browserinstellingen. Neem de volgende stappen voordat u contact opneemt met support om te zien of het probleem al opgelost kan worden:

  1. Leeg de cache in uw prowserinstellingen
  2. Gebruik een alternatieve browser
  3. Controleer of er Adblocking software wordt gebruikt op uw PC/Laptop

Als het probleem niet is opgelost, geef ons dan de relevante informatie over het apparaat en de gebruikte browsers en, als er Adblock-software wordt gebruikt, de naam van het programma dat u momenteel gebruikt.

Hoe u uw cache kunt wissen

Om de menu's in uw browser te openen waarmee u uw cache, cookies en geschiedenis kunt wissen, moet u ervoor te zorgen dat de browser open en geselecteerd is en op Ctrl-Shift-Delete (Windows) of Command-Shift-Delete (Mac) drukken. Als dit niet werkt, volg dan de instructies hieronder.


Chrome

  1. Voer in de browserbalk in:
     chrome://settings/clearBrowserData
  2. Klik boven in het venster "Browsegegevens wissen" op Geavanceerd.
  3. Selecteer de volgende items:

    - Browsegeschiedenis

    - Downloadgeschiedenis

    - Cookies en andere sitegegevens

    - Gecachede afbeeldingen en bestanden
  4. Bovenin het menu bij "periode" kunt u de periode kiezen waarvoor u de in het cachegeheugen opgeslagen informatie wilt wissen. Om uw hele cache te wissen, selecteert u Altijd.

  5. Klik op Gegevens wissen.
  6. Sluit alle browservensters af en open de browser opnieuw.


Firefox

  1. Selecteer Geschiedenis, en kies voor de optie Recente geschiedenis wissen.

    Als de menubalk verborgen is drukt u op Alt om deze zichtbaar te maken.

  2. Selecteer in het drop-down menu Periode om te wissen, selecteer de gewenste periode. Om je hele cache te wissen selecteer je Alles.
  3. Klik naast "Details" op de pijl omlaag om te kiezen welke elementen van de geschiedenis moeten worden gewist; om uw hele cache te wissen, selecteert u alle items.
  4. Klik op Verwijderen.
  5. Sluit alle browservensters af en open de browser opnieuw.


Microsoft Edge

  1. Klik rechtsboven op het pictogram Hub (ziet eruit als een ster met drie horizontale lijnen).
  2. Klik op het pictogram Geschiedenis (ziet eruit als een klok), en selecteer vervolgens Alle geschiedenis wissen.
  3. Selecteer Browsergeschiedenis, dan Cookies en andere sitegegevens, and then Gecachede data en bestanden. Klik op Verwijderen.
  4. Nadat het bericht dat alles is verwijderd is verschenen, sluit u alle browservensters af en opent u de browser opnieuw.


Internet Explorer 11

Opmerking: Op 12 januari 2016 heeft Microsoft de ondersteuning voor Internet Explorer-versies voorafgaand aan versie 11 beƫindigd. Wij raden u ten zeerste aan te upgraden naar een nieuw besturingssysteem als uw huidige systeem Internet Explorer 11 niet ondersteunt. Als u problemen ondervindt met Internet Explorer, controleert u of de compatibiliteitsmodus is uitgeschakeld.

  1. Klik tools icoontje (blauw/grijze tandwieltje)
  2. Klik op Safety (Veiligheid) , deze optie is ook beschikbaar in de 'command bar'
  3. Klik op Delete Browsing History (Browsergeschiedenis verwijderen)
  4. Selecteer Temporary Internet files and website files
  5. Klik op Delete. U ziet een bevestiging onderaan het venster wanneer het proces is voltooid.
  6. Verlaat/beĆ«indig alle browservensters en open de browser opnieuw. 


Opera

  1. Selecteer in het Opera menu Settings, dan Privacy & Security, en daarna Clear browsing data....
  2. In het dialoogvenster dat wordt geopend, selecteert u in het vervolgkeuzemenu "Obliterate the following items from:" The beginning of time.
  3. Selecteer het volgende
    - Browsing history

    - Download history

    - Cookies and other site data

    - Cached images and files
  4. Klik op Clear browsing data.
  5. Sluit alle browservensters af en open de browser opnieuw.


Safari 8 and later

  1. Selecteer in het Safari menu Clear History... of Clear History and Website Data....
  2. Selecteer het gewenste tijdvak en klik op  Clear History.
  3. Ga naar Safari > Quit Safari of gebruik Command-Q om de browser volledig af te sluiten/


Als u meer hulp nodig heeft

Als dit artikel uw vraag niet beantwoordt, kunt u natuurlijk contact met ons opnemen door op de onderstaande knop te klikken:


Contact

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.